Opoziția pare că a rămas fără oxigen!
Au trecut aproape două săptămâni de la startul campaniei electorale și observăm că deja s-a creat o ”atmosferă” liniștită. Nu avem subiecte fierbinți, nu avem dezbateri, nu apar dezvăluiri, nu se creează o polemică între concurenți, nu avem un război electoral. Se instalează o atmosferă de dezinteres, ceea ce va duce într-un final la o prezență scăzută la vot, dacă nu intervin alte elemente pe parcurs.
Atmosfera liniștită convine PSD ului. Este ceea ce îi trebuie unui partid aflat la Guvernare, dar care este în scădere de formă. O prezență scăzută la vot va duce din nou PSD la un posibil 30%, ceea ce va fi un balon de oxigen pentru Liviu Dragnea și conducerea actuală a social democraților.
Partidele de opoziție par că și-au tras gloanțele pe care le aveau. PNL și USR au început bine precampania, dar acum par că au rămas fără oxigen, exact ca un alergător care, pe ultima sută de metri, se blochează și nu prinde podiumul. Discursurile anti-PSD au prins în prima fază a precampaniei, dar acum trebuie să vină cu elemente noi, să aducă campaniei o rupere de ritm, pentru că altfel apare demobilizarea.
Deși există tema referendumului în joc, temă care este foarte ofertantă, niciun partid de opoziție nu a început până la această oră să joace pe ea. Nu au apărut materiale de promovare, nu au apărut filmulețe video ce se pot viraliza pe Facebook. Este o temă neexploatată, în condițiile în care nu este ușor ca pragul necesar validării să fie realizat.
USR și PNL trebuie să schimbe ”atmosfera” de campanie. Dacă nu reușesc să pună un “război” electoral pe masa electoratului, atunci nu va exista nici măcar mobilizarea rețelelor de partid. Este nevoie de o rupere de ritm. Ruperea de ritm trebuie făcută cel târziu în a treia săptămână de campanie. Opoziția trebuie să arate electoratului că are soluții, că știe agenda cetățeanului și că are competența să implementeze ce promite. Doar mesajele cu batem PSD nu sunt de ajuns.
Toate partidele de opoziție ar trebui să nu uite că sondajele le arată un potențial pe care îl pot atinge sau nu în ziua votului. Cu alte cuvinte, scorurile acelea pot fi obținute sau nu, în funcție de cum au reușit să își convingă electoratul în perioada ce a rămas.
Dacă atmosfera de acum rămâne la fel, atunci să nu vă mirați dacă vor apărea surprize mari.